El delta de l’Ebre amb bicicleta

posted in: Cavall Fort | 0
Cavall Fort 1440
Sortim de casa

D’Amposta a Deltebre
Per les dues ribes del riu Ebre

Pedalar pel delta de l’Ebre és una experiència inoblidable! A la tranquil·litat de recórrer el territori en bicicleta hi hem d’afegir la gran quantitat d’ocells que hi trobarem i un paisatge que canvia segons el color dels camps d’arròs.

Itinerari

La ruta que es proposta a continuació no comporta dificultats tècniques més enllà de la longitud ‒26,6 quilòmetres‒, ja que el desnivell a superar és gairebé inapreciable. Sí que hem de tenir cura a l’hora de travessar el riu Ebre pel pont d’Amposta: en aquest punt coincidim amb el trànsit rodat i el vial no té voral per a permetre circular amb seguretat. El millor és ocupar tota la via i demanar paciència als conductors dels vehicles de motor. A fi de potenciar que ens vegin millor, pot ser interessant portar roba de colors cridaners.

Marquem el punt d’inici en el que es coneix com a Espai Ebre KM0 a Amposta, centre d’informació turística situat a l’avinguda de Jaume I, número 42. L’edifici conté un centre d’informació, una biblioteca i exposicions permanents i temporals que ens permeten conèixer més i millor la terra que trepitjarem al llarg de la ruta.

Des de la porta exterior del quilòmetre 0, iniciem la ruta tot endinsant-nos cap al nucli històric de la població, és a dir, deixem l’edifici a la nostra esquerra. Al cap de 300 metres arribem a la plaça de la Pau i continuem, després de donar tres quarts de volta a la rotonda, pel carrer Corsini. Desemboquem al carrer de Sant Josep (0,6 km), on girem a la dreta, i, dos carrers més enllà, tornem a girar a la dreta ‒antiga N-340‒ per enfocar el pont del riu Ebre (0,8 km), una construcció molt característica damunt de les aigües del riu.

Ja a la riba esquerra del riu, prenem la primera pista de terra que neix a la nostra dreta (1,5 km), on hi ha un rètol de Saica Pack. Entrem a un polígon industrial i ens dirigim cap a un centre logístic. Atenció: al quilòmetre 2,1 de la ruta hem de deixar l’asfalt i prendre una pista de terra que neix a la nostra esquerra i que transita per entre camps d’arròs. La pista aviat se situa al peu dels viaductes de la nova carretera N-340 (3 km), i aviat ens endinsem en el paisatge propi del delta: camps d’arròs arreu i el riu a la nostra dreta.

Sempre hem de seguir recte en els successius trencalls que trobem (5,6 km, 6,9 km, 10,4 km).

Arribem a les primeres cases del poble de Deltebre, on trobem novament l’asfalt a tocar de Lo Mirador (10,7 km). Al cap de 300 metres hem d’estar atents, ja que hem de deixar el carrer que seguim per prendre el carril bici que neix a la nostra dreta i que va a tocar de les aigües del riu.

El carril bici ens porta al pont sobre el riu Ebre (14,4 km), al qual, després de passar-lo per sota, ens enfilem.

Ja a la riba contrària, anirem a buscar la riba dreta del riu tot prenent la primera pita que neix a la nostra dreta. Aquesta pista ens porta fins a les aigües de l’Ebre, on trobem el carril bici que haurem de seguir, a l’esquerra, per a tornar al punt d’inici. El camí no té pèrdua i va transitant per terreny segregat dels vehicles de motor i en paral·lel a les aigües del riu.

Passem a tocar del pont d’accés a l’illa de Gràcia (17,8 km).

Superat el viaducte de la nova N-340, arribem novament al punt d’inici (26,6 km).

Full de ruta (resum de passos)