Museu d'Arqueologia de Catalunya
El MUSEU D’ARQUEOLOGIA DE CATALUNYA (MAC) és un museu en xarxa format per diverses seus i jaciments. Actualment, el formen els museus arqueològics de Barcelona i Girona, la ciutat grecoromana d’Empúries, el conjunt històric d’Olèrdola, el jaciment ibèric d’Ullastret, el Centre d’Arqueologia Subaquàtica de Catalunya (CASC) i els poblats ibèrics de Molí d’Espígol (Tornabous), Castell (Palamós), Coll del Moro (Gandesa) i Castellet de Banyoles (Tivissa), juntament amb el jaciment prehistòric de la Roca dels Moros (El Cogul) i la ciutat romana de Iesso (Guissona). Aquests jaciments programen activitats per a tota la família.
MAC Barcelona: Màgia i misteri a l’Antic Egipte. Diumenges 16 i 23 de febrer, a les 10.30h
Sabíeu que els egipcis creien en la màgia? Era una màgia especial que trobem en l’escriptura sagrada dels egipcis, els famosos jeroglífics, en les representacions pictòriques plenes de color de les tombes i en tots els seus elements rituals. Des del Museu us proposen un taller familiar en el qual us endinsareu en tot aquest univers mitològic del ritual egipci, des del procés de momificació fins a la lectura i escriptura de jeroglífics!
MAC Empúries: Visita romana. Diumenges 16 i 23 de febrer, a les 11h.
Animeu-vos a explorar la nostra història acompanyats per un dels nostres curiosos avantpassats. Una antiga habitant de l’Emporiae romana del segle I dC us acompanyarà en un viatge fascinant a través del temps per explicar-vos com era la vida en aquesta ciutat fa dos mil anys. Passejareu pels carrers antics per descobrir la història i els racons més especials d’Empúries. A més, descobrireu els costums i la vida quotidiana de les societats clàssiques que van conviure en aquest racó del territori.
Imprescindible fer reserva prèvia.
www: www.mac.cat