Cavall Fort 1389
El test
Com l’has portat, l’últim trimestre d’aquest curs? T’has sabut organitzar, des de casa? O no has fet deures ni un sol dia? T’has marcat un horari i l’has seguit? O no sabies ni en quin dia vivies? I les classes telemàtiques, què? És l’únic moment que t’has pentinat? Has fet exercici a casa, a part dels viatges a la nevera? Fes aquest test i descobreix l’alumne virtual que portes dins!
1. Quan vas saber que el trimestre seria telemàtic, vas pensar:
b. “Els professors sortiran per la tele. Quina gràcia!”
a. “L’aprovat serà automàtic. Quin descans!”
c. “Hauré de fer els deures a casa. Quin remei!”
2. Com t’has organitzat els deures?
c. T’has fet un horari setmanal, com si anessis a escola.
b. T’has fet un horari però l’has seguit un dia o menys.
a. T’has fet un horari com el de l’escola però a la inversa: mitja hora de deures i sis hores de pati. I l’has seguit cada dia!
3. Has fet alguna classe telemàtica?
c. Sí, cada setmana: no te les hauries perdut per res!
a. No has pogut: sempre coincidia amb el programa Manduka.
b. Però on han penjat l’enllaç? Al Drive? Al Classroom? Al Moodle? Per correu electrònic?
4. Ara confessa la veritat:
b. Has fet totes les classes telemàtiques amb pantalons de pijama.
a. Has endreçat només el tros d’habitació que es veia.
c. T’has dutxat i pentinat abans de la classe.
5. Què són l’Skype, el Meet, el Zoom i el Jitsi?
a. Personatges d’un còmic de Cavall Fort.
c. Eines que t’han permès fer videotrucades en grup.
b. La teva salvació per a jugar al parxís en línia!
6. Com has fet educació física, a casa?
c. Has seguit vídeos amb exercicis d’entrenament cada dia.
b. Has fet curses d’atletisme fins a la nevera deu cops al dia.
a. Has exercitat els polzes jugant a la Play.
7. Ara que has tingut més temps…
a. Has descobert que els coixins del sofà s’enganxen a la pell.
c. Has pogut repassar les lliçons que no havies entès.
b. Després de fer pastissos, manualitats, dibuixar arcs de Sant Martí i aplaudir a les vuit, no t’ha quedat temps per a res!
8. Amb quina d’aquestes frases t’identifiques?
c. He sigut autònom a l’hora de fer les tasques escolars.
b. He cridat tot sovint: “Mamaaaa! Què vol dir, això?”
a. He mantingut els hàbits d’estudi que tenia: no he fet res de res.
9. Què t’ha semblat, l’escola telemàtica?
a. T’ha encantat: has telegandulejat tot el confinament!
b. Entre el wifi que no va, l’ordinador que se’t penja i que a les videoconferències no s’entén res, encara no saps quins deures et toca fer.
c. T’ha agradat, però prefereixes mil vegades estar amb els companys!
Text: NÚRIA FIGUERAS
Il·lustració: MONTSE FRANSOY
Resultats
Majoria de respostes a: La veritat és que això del trimestre telemàtic no ho has acabat d’entendre. No es tractava de passar-se el dia mirant la televisió i jugant a la Play! Ja es veu que no t’has sabut organitzar i t’has pres el confinament com unes llargues vacances.
Majoria de respostes b: Tot i que has intentat seguir el ritme escolar, no t’has acabat de concentrar. Has fet mil coses abans de posar-te a estudiar i t’has fet un bon embolic amb la informàtica. Ets dels que es pensen que covid-19 és la contrasenya per a entrar a l’Skype!
Majoria de respostes c: Tu sí que ho has portat bé! Des del primer dia t’has organitzat, has seguit un horari i has treballat com si estiguessis a classe. Has portat un bon ritme i uns bons hàbits d’estudi. Però… canviaries totes les pantalles del món per tornar a abraçar els amics!